لوییز هی کیست ؟
نوشته شده توسط : مجله موفقیت

یکی از بنیان‌گذاران جنبش خودیاری، لوئیز هی نویسنده آمریکایی است که کتاب‌های انگیزشی برای ترویج کمک به خود از طریق مفهوم تفکر جدید می‌نویسد. یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار هی، انتشارات او در سال 1984، «شما می‌توانید زندگی خود را شفا دهید» است. او همچنین بنیانگذار یک شرکت انتشاراتی به نام Hay House است.



لوئیز هی در 8 اکتبر 1926 از مادری فقیر در لس آنجلس به دنیا آمد. مادر هی با ازدواج دوم خود وارد یک رابطه خشونت آمیز شد که تأثیر منفی ماندگاری روی لوئیز گذاشت. یک همسایه در زمانی که تنها پنج سال داشت به او تجاوز کرد و به دوران کودکی آسیب دیده اش افزود. در سن 16 سالگی، لوئیز تحصیلات خود را رها کرده بود و حاملگی نوجوانی بود. او دختری به دنیا آورد که به فرزندخواندگی سپرده شد. لوئیز سپس به شیکاگو نقل مکان کرد و در مشاغل کم درآمد کار کرد تا زندگی خود را تامین کند. در سال 1950، او به نیویورک نقل مکان کرد و پس از تغییر نام، حرفه مدلینگ مد را آغاز کرد. چهار سال بعد، لوئیز با اندرو هی، تاجر انگلیسی ازدواج کرد. اندرو که هی را کاملاً ویران و دلشکسته ترک کرد، پس از چهارده سال ازدواج او را به خاطر زنی دیگر ترک کرد.

 


لوئیز هی که از جمع کردن خود ناامید شده بود شروع به شرکت در جلسات کلیسای علوم دینی کرد و کتاب ها و مطالب زیادی را در مورد فلسفه تفکر جدید مطالعه کرد. او تحت آموزش برنامه خدمتگزاری قرار گرفت و به یک سخنران و رهبر کارگاه محبوب در کلیسا تبدیل شد و به سمت مشاوره با مشتریان رفت که در نهایت به حرفه تمام وقت او تبدیل شد. ساید بای ساید هی همچنین وقت خود را به مطالعه مراقبه متعالی با ماهاریشی ماهش یوگی در دانشگاه بین المللی ماهاریشی در فیرفیلد، آیووا اختصاص داد.



تحقیقات، مطالعه و تمرین او باعث شد تا هی یک دستورالعمل مرجع ارائه دهد که علل روانی و روانی بیماری های جسمی را توضیح می دهد. او توضیح داد که چگونه می‌توان با القای یک فرآیند فکری مثبت و شعار خودت را دوست داشته باشد، از شر بیماری‌های جسمی خلاص شد، چیزی که او همچنین در سخنرانی‌ها و کارگاه‌هایی که در سرتاسر ایالات متحده ترتیب داده بود، بر آن تأکید داشت. این جزوه به کتاب او تبدیل شد، شما می توانید زندگی خود را شفا دهید که در سال 1984 منتشر شد. این کتاب در فوریه 2008 در فهرست پرفروش ترین کتاب های جلد کاغذی نیویورک تایمز قرار گرفت.

لوئیز هی با گسترش فعالیت های مددکاری اجتماعی خود، کمک به افراد آلوده به HIV را با رهبری گروه های حمایتی و ایجاد آگاهی درباره ایدز آغاز کرد. او این جلسات و فعالیت ها را Hay Rides نامید. کار او توجه را به خود جلب کرد و او به زودی به نمایش اپرا وینفری و دوناهو دعوت شد که باعث شد کتاب او (شما می توانید زندگی خود را شفا دهید) در فهرست پرفروش های نیویورک تایمز قرار بگیرد. از آن زمان تاکنون این کتاب ها به 30 زبان ترجمه شده و در بیش از 35 میلیون نسخه چاپ شده است.

هی از مطالعات و اعتقادات خود استفاده کرد که در اواخر دهه 1970 به سرطان دهانه رحم مبتلا شد. هی که تمایلی به درمان مرسوم یا دارو برای بیماری خود نداشت، خود را با پیروی از یک رژیم بخشش، همراه با درمان، تغذیه، رفلکسولوژی و تنقیه گاه به گاه درمان کرد.

You Can Heal Your Life در سال 2008 به فیلم تبدیل شد. این فیلم حول محور زندگی هی و آموزه های او می چرخد. آخرین کتاب لوئیز هی با نام «شما می توانید یک زندگی استثنایی بسازید» در سپتامبر 2011 منتشر شد.

https://www.famousauthors.org/louise-hay





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 24 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: